جمعه 27 مهر 1403 | Friday 18 October 2024

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از افزایش 14 درصدی سرانه ورزش و پرداخت 200 میلیارد ریال به 43 هیئت ورزشی فعال خبر داد و گفت: استادیوم تختی برازجان و استخر سرپوشیده وضعیت خوبی ندارند قول می‌دهم استادیوم تختی برازجان تا یک ماه آینده سروسامان بگیرد و اعتباری برای استخر سرپوشیده در نظر گرفته شود.

به گزارش دیارجنوب، یاسر جمالی در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی 23 اردیبهشت‌ماه بابیان اینکه در سال گذشته در بحث نخبه پروری تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش بسته‌شده اظهار داشت: برای هدفمند کردن مهارت سربازان با ارگان‌های نظامی تفاهم‌نامه‌ای بسته‌شده است.
وی در تشریح عملکرد سال گذشته این اداره کل گفت: سرانه ورزش در دو سال گذشته 8/1 بود که در سال گذشته با افزایش 14 درصدی به 23/1 رسید.
این مسئول از افتتاح و کلنگ زنی 24 پروژه در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: برای تکمیل 128 پروژه به 400 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.
وی در ادامه گفت: در سالن ورزشی روستایی 3 درصد و زمین چمن مصنوعی 14 درصد و زمین ورزشی روستایی 24 درصد رشد داشته‌ایم.
وی اذعان داشت: در استخر ورزشی سرپوشیده 17 درصد و زمین چمن مصنوعی بزرگ 18 درصد و در پیست تارتان 50 درصد افزایش داشته‌ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از پرداخت حقوق ماهیانه به 20 قهرمان ملی‌پوش خبر داد و بیان داشت: قهرمانان مسابقات المپیک و پارالمپیک و ملی ماهیانه از اداره کل ورزش و جوانان حقوق ثابت دریافت می‌کنند.

vrzesh jvnn bush 1

وی بابیان اینکه میزان پرداختی به هیئت‌های ورزشی طی 45 سال گذشته بی‌سابقه بوده است ابراز داشت: هیچ هیئت ورزشی نمی‌تواند بگوید برای اعزام ورزشکار مشکل‌داریم بیشتر هیئت‌های ورزشی استان بوشهر بر اساس ظرفیت آن‌ها اعتبار تخصیص داده‌شده و در سال جاری به 43 هیئت ورزشی فعال استان بوشهر 200 میلیارد ریال پرداخت‌شده است.
جمالی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص وضعیت بد استادیوم تختی برازجان گفت: این استادیوم وضعیت خوبی ندارد ولی دستور محاسبه میزان اعتبار موردنیاز داده‌شده و قول می‌دهم تا یک ماه آینده استادیوم تختی برازجان سروسامان بگیرد.
وی در خصوص وضعیت استخر سرپوشیده برازجان بیان داشت: این استخر به بخش خصوصی واگذارشده و اعتباری برای تعمیرات و به‌روزرسانی آن در نظر گرفته‌شده است.

vrzesh jvnn bush 1

این مسئول جاده سلامت وحدتیه را بزرگ‌ترین پروژه ورزشی دشتستان برشمرد و تأکید کرد: این پروژه به‌زودی کلنگ زنی خواهد شد اما نمی‌دانم چرا عده‌ای نسبت به این پروژه معترض هستند.
وی در خصوص مشکلات سرمایشی سالن‌های ورزشی گفت: اداره ورزش و جوانان استان به‌تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند چون نیاز به اعتبار بزرگی است.
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 هزار نفر وام ازدواج گرفته‌اند ابراز داشت: 200 هزار میلیارد ریال وام ازدواج در استان پرداخت‌شده و هم‌اکنون یک هزار و 500 نفر در صف انتظار دریافت این وام هستند که متأسفانه بانک‌های خصوصی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
حسین مرادی بابیان اینکه در سال گذشته 5 سمن مجوز فعالیت گرفته‌اند خاطرنشان کرد: جوانان 18 تا 35 سال در قالب سمن‌های 7 نفرِ با دریافت مجوز می‌توانند در طرح‌ها و فعالیت‌های موردنظر مشارکت کنند.

vrzesh jvnn bush 1vrzesh jvnn bush 1vrzesh jvnn bush 1vrzesh jvnn bush 1vrzesh jvnn bush 1
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group