جمعه 27 مهر 1403 | Friday 18 October 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از خروج ۱۵۳ روستا از تنش کم‌آبی تا پایان سال جاری در استان خبر داد و گفت: روزانه ۴۳۰ هزار مترمکعب آب برای ۴۸۰ هزار مشترک در استان بوشهر تولید می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، ابوالحسن عالی ۳۰ اردیبهشت‌ماه در نشست یکشنبه‌های پاسخگویی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه آب استان بوشهر کارهای بزرگی انجام‌شده و با توجه به خشکی اقلیم و شوره‌زار بودن خاک آن در صورت بارندگی آب‌شور و غیرقابل‌شرب می‌شود.
وی بابیان اینکه روزانه ۴۳۰ هزار مترمکعب آب برای ۴۸۰ هزار مشترک در استان بوشهر تولید می‌شود، افزود: تولید روزانه آب در استان از طریق مختلفی چون ناحیه آب‌شیرین‌کن، ناحیه کازرون، خط انتقال کوثر و مقداری هم از حلقه چاه‌ها تأمین می‌شود.
عالی، متوسط پرداخت آب‌بها به ازای هر خانوار استان بوشهر در سال گذشته را یک هزار تومان عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد بار درآمد شرکت آب و فاضلاب در حوزه شهری و ۱۰ درصد در حوزه روستا است.
وی بابیان اینکه مردم استان بوشهر آب‌بهای مصرف را کامل پرداخت می‌کنند، افزود: یک‌چهارم مردم در محدوده الگوی مصرف و بیش از نصفی از مشترکین تا دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند و حدود یک‌پنجم به بالا از مشترکین دو برابر به بالا مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: سرانه تولید آب به ازای هر نفر در شبانه‌روز ۳۲۰ لیتر است.
وی در خصوص پروژه‌ها در سه حوزه فاضلاب، آب و آب‌شیرین‌کن بیان داشت: در حوزه فاضلاب ۱۶ پروژه بااعتباری بالغ‌بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که ماحصل آن ده هزار خانوار از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی آن بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در گناوه دو ایستگاه پمپاژ آب و در دیلم و بوشهر یک دستگاه در دست احداث است.

nshst abfa 1

وی در بحث پروژه پساب فاضلاب عنوان کرد: این پروژه در مرحله انعقاد قرارداد و پیگیر وزارت نیرو برای اخذ مجوز هستیم.
وی در خصوص پروژه‌های فعال در حوزه آب و فاضلاب در استان ابراز داشت: در این حوزه ۷۵ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۴ هزار میلیارد تومان در حال اجرا و پیگیری است و در هفته دولت ۲۳ پروژه کلنگ زنی و افتتاح می‌شوند.
وی بابیان اینکه آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی در مدار تولید است، افزود: آب‌شیرین‌کن ۱۲۵ هزار مترمکعبی در حال احداث و ۱۰ هزار مترمکعبی نیز در حال پیگیری برای احداث است.
عالی عنوان کرد: آب‌شیرین‌کن‌های شهرستان دیر با ظرفیت ۴ هزار مترمکعب، فاز دو بوشهر با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، سیراف جم با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب و عسلویه با ظرفیت پنج هزار مترمکعب در سال جاری وارد مدار می‌شوند.
وی یادآور شد: آب‌شیرین‌کن ساحلی تنگستان نیز با ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.
وی با اشاره به اجرای ۷ پروژه اداره آب و فاضلاب استان بیان کرد: در حال حاضر طرح جهاد آب‌رسانی بااعتبار ۸ هزار میلیارد ریال در ۱۹۳ روستای استان در حال اجرا است که با اتمام این طرح تا پایان سال جاری ۱۵۳ روستا از تنش کم‌آبی خارج می‌شود.

nshst abfa 1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: تا پایان سال جاری ۲۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن استان بوشهر اضافه می‌شود.
وی بابیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر ۱۰۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۱۰۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن به استان بوشهر اضافه خواهد شد.
عالی در خصوص مصوبات جدید دولت برای خرابی کنتورهای آب عنوان کرد: درصورتی‌که مشترک مقصر نباشد و فراتر از الگو مصرف کند باید هزینه را خودش پرداخت نماید.
وی بابیان اینکه دشتستان، بوشهر و عسلویه دارای بیشترین انشعابات غیرمجاز آب هستند، افزود: طی دو سال گذشته با ۵ هزار انشعاب غیرمجاز برخورد شده است.
عالی تصریح کرد: حدود ۱۱ درصد تأمین آب از منابع استانی است و کمتر از یک‌چهارم آن از طریق منابع زمینی و تحت تأثیر بارندگی است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در استان، تابستان بدون تنشی را سپری خواهیم کرد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group