جمعه 27 مهر 1403 | Friday 18 October 2024

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر از راه‌اندازی رشته حقوق در این دانشگاه خبر داد و گفت: تمامی پروژه‌های راکد دانشگاه که از سال 89 تاکنون متوقف بودند با انتخاب پیمانکار فعال شدند.

به گزارش دیارجنوب، محمد مدرسی در نشست خبری روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه بابیان اینکه بعد از کرونا خیلی از افراد به تعطیل شدن دانشگاه معتقد بودن اظهار داشت: دانشگاه مجموعه‌ای از مشکلات بسیار بود که در هر حوزه‌ای باید دغدغه‌های آن را برطرف می‌کردیم.
وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات سلف‌سرویس دانشگاه تصمیم گرفتیم خودمان آن را اداره کنیم که موردتوجه وزیر قرار گرفت.
مدرسی در خصوص مشکلات مالی دانشگاه ابراز داشت: علیرغم همه مشکلات دانشگاه تا پایان سال 1401 برای اولین بار بعد از عمر 32 ساله دانشگاه تمامی مطالبات دانشگاه پرداخت شد.
وی بابیان اینکه در دانشکده کشاورزی برازجان محصولات فراوانی برای کمک به سبد خوراک دانشگاه کشت و استفاده شد گفت: 120 میلیون خرما و صد میلیارد تومان گندم در سال گذشته از این دانشکده خریداری شد و در کنار آن مرغ گوشتی برای تأمین سلف‌سرویس دانشگاه تولید شد که کمک فراوانی به دانشگاه کرد.

modaresi d khalij
وی با اشاره به اینکه بهترین حسابرس استان معاون مالی دانشگاه است بیان داشت: هیچ کاری در دانشگاه بدون رعایت قانون انجام نمی‌گیرد.
رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر بابیان اینکه از بدو تشکیل دانشگاه یک واحد خوابگاه متأهلی نداشت اذعان داشت: ساختمان‌های پراکنده سطح شهر بازسازی و تبدیل به 30 واحد خوابگاهی متأهلی شد که‌برگ برنده‌ای برای دانشگاه محسوب می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: 1200 دانشجوی متأهل در دانشگاه وجود دارد که در یک سال گذشته 30 واحد متأهلی به آن‌ها تحویل داده‌شده است.
وی از فعال شدن تمامی پروژه‌های راکد دانشگاه خبر داد و گفت: تمامی پروژه‌های راکد دانشگاه که از سال 89 تاکنون متوقف بودند با انتخاب پیمانکار فعال شدند.
وی در خصوص کسب رتبه‌های برتر در سطح ملی و بین‌المللی گفت: در سال گذشته از بعد فرهنگی مقام پنجم کشوری و از بعد عملکردی در جشنواره شهید رجایی مقام سوم کشوری را کسب کردیم.
وی تأکید کرد: بر اساس آخرین رتبه‌بندی تایمز دانشگاه خلیج‌فارس در سال گذشته با 8 پله ارتقا در جایگاه یک‌سوم دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.
وی از برگزاری هشت همایش ملی و بین‌المللی در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: در دو سال گذشته 98 رشته در دانشگاه موجود بود ولی هم‌اکنون بیش از 106 کد رشته در دانشگاه فعال است.
مدرسی از راه‌اندازی رشته حقوق در دانشگاه خلیج‌فارس خبر داد و بیان داشت: رشته امنیت سایبری صنعتی به‌زودی در دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group