جمعه 27 مهر 1403 | Friday 18 October 2024

مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه فعلی روابط عمومی در کشور رضایت بخش نیست، گفت: بخش اعظم انرژی روابط عمومی ها در ادارات صرف امورات دیگر می‌شود.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، "عبدالکریم شیخی شتان" یکی از روابط عمومی های فعال استان بوشهر در گفتگویی ویژه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است.
وی به گفته "دکتر حمید نطقی" پدر روابط عمومی نوین ایران درخصوص روابط عمومی اشاره کرد و گفت: با فرا رسیدن دوران علمی مدیریت، دیگر باید روابط عمومی را نه به عنوان هنر مردم‌داری و یا مقداری تکنیک، بلکه به عنوان مجموعه‌ای از هنر و تکنیک و بالاتر از همه، فلسفه‌ای استوار بررسی کرد.
شیخی شتان، مهمترین ویژگی های روابط عمومی موفق را برشمرد و عنوان کرد: روابط عمومی باید میزبان مورد اعتماد مخاطبان، دارای خلاقیت، پاسخگو، دارای توانایی در برقراری ارتباط و در جستجوی فرصت ها باشد.

photo bonyad maskan
وی با بیان اینکه روابط عمومی باید درک صحیح از رسانه‌ها داشته و خود نیز از سواد رسانه‌ای برخوردار باشد، افزود: روابط عمومی موفق است که با ارتباطات دیجیتال شناخت کافی دارد و برای به روزرسانی دانش خود در این زمینه در تلاش است.
مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: رصد اخبار و شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین درهای موفقیت یک روابط عمومی محسوب می شود.
شیخی شتان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص اهمیتِ جایگاه ارتباطات در جامعه امروزی بیان کرد: اهمیت جایگاه ارتباطات و روابط عمومی‌ها در این عصر و در دورانی که اطلاع‌ رسانی در همه ی عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده به گونه‌ای که موفقیت و دوامِ سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد مدیریت ارتباطات و روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.
مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: روابط عمومی مدون و برنامه‌ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است.
وی درخصوص مشکلات و دغدغه های روابط عمومی ها اظهار کرد: چیزی که بسیاری از متخصصان و کارشناسان روابط عمومی درباره آن توافق دارند این است که جایگاه فعلی روابط عمومی در ایران چندان رضایت بخش نیست و از پتانسیل‌های موجود به خوبی بهره‌برداری نمی‌شود.
شیخی شتان با بیان اینکه هنوز در بخش‌های مختلف روابط عمومی، نقصان زیادی وجود دارد، افزود: در حوزه حقوقی آن پیشرفت قابل توجهی به دست نیامده و نیازمند توجه بیشتر است.
وی ادامه داد: حوزه ارتباطات و روابط عمومی حقوقی دارد که اگر به آن توجه شود سازمانها بر اساس این توانمندی‌ها در جامعه و نزد مخاطبان(مشتریان) برجسته می‌شوند.
مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بسیاری از سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی از فقدان ساختارهای مناسب ارتباطی و اطلاع‌رسانی رنج می‌برند، افزود: تصویری از مأموریتها و چشم اندازهای روابط عمومی وجود ندارد و به اقتضای روزمره‌گی و مناسبتی، کارهایی صورت می‌گیرد و این دور تسلسل همچنان ادامه دارد.
وی برخی از مشکلات و دغدغه های روابط عمومی ها را برشمرد و عنوان کرد: کمبود نیروی حرفه‌ای، عدم آموزش مناسب، عدم استفاده از فناوری اطلاعات، عدم تأمین امکانات مورد نیاز روابط‌ عمومی‌ها نیز از جمله مشکلات موجود در این حوزه هستند.
شیخی شتان ابراز داشت: متأسفانه با وجود این مشکلات، اما شاهدیم آنچه باعث تضعیف روابط عمومی‌ها شده این است که در کنار این مشکلات و عدم توجه سازمان‌ها برای حل آنها، همکاران روابط عمومی بیش از آنکه به موضوع اطلاع‌رسانی خدمات سازمان مربوطه بپردازند، اما بعلت عدم درک صحیح از فعالیت روابط عمومی از سوی آن سازمان، بخش اعظم انرژی‌شان صرف امورات دیگری می‌شود که برای جامعه هدف و افکار عمومی از اهمیت چندانی برخوردار نیست.
وی با تاکید بر اینکه سطح انتظارات سازمان‌ها از روابط عمومی‌ها باید در حد میزان امکانات و تعداد نیرویی باشد که در اختیار آن حوزه قرار داده شده، افزود: اگر در این خصوص توجهی نشود و انتظارات بیش از حد باشد منجر به ترک نیروهای کارآمد از روابط عمومی‌ها می‌شود و در نهایت سازمان مربوطه متضرر خواهد شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص انتظارات روابط عمومی ها از مسئولین بیان کرد: روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان را بر عهده دارد و به بيان ديگر می‌تواند مديريت ارتباطات یک سازمان و گروه‌های اجتماعی مرتبط با آن سازمان (پل ارتباطی) تعریف شود.
وی اضافه کرد: روابط عمومی نوعی مديريت است، مديريتی كه با ارتباطات سر و كار دارد و تلاش می‌كند كه ارتباطات اثر بخش باشد.
شیخی شتان گفت: بهره‌برداری بهينه از كليه منابع مالی و انسانی به منظور اثربخشی و تأثيرگذاری بر مخاطب و تأثيرگذاری برعهده مديريت روابط عمومی است و برهمین اساس ارزش و بها دادن به این حوزه باعث ارتقا و اعتلای یک سازمان یا اداره خواهد شد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها بعنوان بازوان قدرتمند یک سازمان هستند، افزود: باید از روابط عمومی‌ها بعنوان مشاورِ امین سازمان در عرصه‌های تصمیم‌گیری بهره برد وکمک کرد دغدغه آنها در تأمین نیروی انسانی حرفه‌ای و کارآمد و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری رفع شود تا بتوانند اثربخشی بیشتری برای سازمانشان داشته باشند.
مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر عوامل موثر در ارتقاء روابط عمومی ها را برشمرد و عنوان کرد: آموزش، اخلاق حرفه‌ای، تعهد به کار، خلاقیت و نوآوری، شفافیت، به روز بودن، تعامل، مشارکت و همکاری، شبکه سازی، آینده نگری و همکاری با متخصصان از جمله عوامل موثر در ارتقاء روابط عمومی ها هستند که هر کدام از این موارد تعریف و توضیح مخصوص به خود را دارند.
گفتنی است؛ عبدالکریم شیخی شتان متولد شهر بوشهر است که تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی مدیریت و کارشناسی حرفه‌ای روابط عمومی- رفتار اجتماعی و افکارسنجی به پایان رسانده است.
بخشی از سوابق فرهنگی، رسانه‌ای و اجرایی عبدالکریم شیخی شتان:
وی دارای ۲۰ سال سابقه فعالیت رسانه‌ای، عضو اسبق هیأت رییسه و نماینده خبرنگاران در خانه مطبوعات محلی استان بوشهر، عضو اصلی هیأت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان بوشهر در دو دوره متوالی، مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اسفندماه ۱۳۹۴ به مدت یکسال، مشاور پارلمانی مناطق مرزی کشور در مجلس نهم، عضو اجرایی شورای راهبردی همایش ملی اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵- تهران، کارشناس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بوشهرو معاون فرهنگی و هنری کانون شهید چمران بوشهر و از سال ۱۳۹۷ تاکنون مسئول روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر است.
همچنین وی در دوره های آموزشی روابط عمومی شبکه ای- تهران، روابط عمومی بلاکچین- تهران، روابط عمومی و مدیریت شهری- تهران، حرفه‌ای گری در روابط عمومی – تهران و روابط عمومی و راه حل های برون رفت از چالش های اقتصادی- تهران شرکت کرده است.

خبر مرتبط:

مهمترین عامل اثربخشی در فعالیت‌های روابط عمومی خود باوری است/ پویایی روابط عمومی های استان بوشهر در دولت سیزدهم+ فتوخبر

رمز موفقیت روابط عمومی سواد رسانه‌ای است/ ضرورت استفاده روابط عمومی‌ها از تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی+ فتوخبر

روابط عمومی هنر مردم داری است/ بالابردن سواد ارتباطی مهمترین انتظار روابط عمومی‌ها از مدیران+ فتوخبر

روابط عمومی نقش غیرقابل انکاری در موفقیت و برون داد تلاش‌های یک مجموعه دارد+ فتوخبر

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group