جمعه 27 مهر 1403 | Friday 18 October 2024

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: روابط عمومی نقش غیرقابل انکاری در موفقیت و برون داد تلاش‌های یک مجموعه دارد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مجتبی احمدی در گفتگویی ویژه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی برقراری ارتباط حرفه‌ای بین سازمان و مخاطبان درونی و بیرونی است و این ارتباط مهم با تعاملات و درک متقابل به وجود می‌آید.
وی اضافه کرد: روابط عمومی باید با انجام اقداماتی نظیر انتشار محتوا، برگزاری جلسات، مدیریت فضای رسانه‌ای، تعامل دو طرفه با مخاطبان سازمان به هدف اصلی که "ایجاد اعتماد" عمومی است کمک کند و این هدف تا زمانی حفظ خواهد شد که شفاف‌سازی و تصویر مثبتی از سازمان رقم بخورد.
احمدی مهمترین ویژگی های روابط عمومی موفق را برشمرد و عنوان کرد: اطلاع‌رسانی، پاسخگویی، شناخت افکار عمومی، اخلاق مداری و در یک کلام تلاش برای حفظ ارتباطات مؤثر از جمله ویژگی های روابط عمومی موفق لست.

photo rahdarii
مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص اهمیتِ جایگاه ارتباطات در جامعه امروزی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های روابط عمومی پویا و موفق، تلاش برای انتشار فعالیت‌ها و اهداف سازمانی و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد آن سازمان یا مجموعه است. از این رو ارتباطات و روابط عمومی نقش غیرقابل انکاری در موفقیت و برون داد تلاش‌های یک مجموعه دارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص مشکلات و دغدغه های روابط عمومی ها گفت: یکی از چالش‌های این حوزه، افزایش روز افزون اطلاعات است که مسئول روابط عمومی باید همواره اطلاعات خود را به روز نگه داشته و از اقدامات نورآورانه بهره بگیرد تا عقب نماند.
احمدی اضافه کرد: مشکلی که برخی همکاران در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مطرح می‌کنند، عدم توجه کافی و مناسب مدیران ارشد به حوزه روابط عمومی است که خوشبختانه ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چنین خلأ و مشکلی را احساس نکرده و مدیرکل راهداری استان بسیار به تقویت روابط عمومی و حضور مؤثر رسانه‌ای علاقمند و مشوق ما هستند.
وی درخصوص انتظارات روابط عمومی‌ها از مسئولین عنوان کرد: درک صحیح از نقش و جایگاه روابط عمومی، حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌ها و احترام به نظرات کارشناسی از جمله انتظارات روابط عمومی‌ها از مسئولین است.
احمدی درخصوص عوامل موثر در ارتقاء و پیشرفت روابط عمومی به خبرنگار دیارجنوب گفت: مهمترین نکته این است که باید در دستگاه‌های اجرایی، فرد علاقمند، با انگیزه و آشنا به حوزه روابط عمومی به عنوان مدیر این بخش منصوب شود، برخلاف آنچه در برخی مجموعه‌ها که تصور می‌شود فردی که برایش در جایگاه‌ها پستی باقی نمانده، باید به روابط عمومی برود.
مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: باید انتصابات در این حوزه به جای اینکه سلیقه‌ای باشد، براساس صلاحیت‌های حرفه‌ای صورت گیرد تا سازمان هم از این انتصاب سود ببرد.
وی تامین تجهیزات به روز و نیروی انسانی مورد نیاز را دو عامل مهم برای تقویت روابط عمومی‌ دانست و افزود: با بهره گیری از این دو فاکتور قطعاً روابط عمومی در برقراری ارتباط با رسانه‌ها و افکار عمومی موفق‌تر خواهد بود.
احمدی در پایان ضمن قدردانی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر برای همراهی همیشگی با روابط عمومی و نقش موثر ایشان در موفقیت‌های کسب شده بیان کرد: امیدوارم که بتوانیم در راستای جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است و انعکاس مناسب اقدامات گسترده این اداره کل در سراسر استان، پاسخگویی و پیگیری مشکلات مردم خوب استان نقش مثبتی ایفا کرده و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.
مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از تلاش های رسانه وزین "دیار جنوب" که از نظر سرعت، دقت و صحت اطلاع رسانی جزو پایگاه های اطلاع رسانی برجسته استان است، بابت دعوت به این گفتگو سپاسگزارم.
گفتنی است؛ مجتبی احمدی دارای تحصیلات لیسانس روابط عمومی است که ۱۷سال سابقه کار در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر و بیش از یک سال مسئول روابط عمومی این اداره کل است.
همچنین پیش از این یک سال کارشناس اداره ایمنی و ترافیک، ۱۵ سال مسئول دفتر مدیرکل و ۷ سال دبیر ستاد اقامه نماز و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بوده است.

خبر مرتبط:

مهمترین عامل اثربخشی در فعالیت‌های روابط عمومی خود باوری است/ پویایی روابط عمومی های استان بوشهر در دولت سیزدهم+ فتوخبر

جایگاه فعلی روابط عمومی در کشور رضایت بخش نیست/ بخش اعظم انرژی روابط عمومی ها در ادارات صرف امورات دیگر می‌شود+ فتوخبر

رمز موفقیت روابط عمومی سواد رسانه‌ای است/ ضرورت استفاده روابط عمومی‌ها از تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی+ فتوخبر

روابط عمومی هنر مردم داری است/ بالابردن سواد ارتباطی مهمترین انتظار روابط عمومی‌ها از مدیران+ فتوخبر
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group