جمعه 27 مهر 1403 | Friday 18 October 2024

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر مهمترین عامل اثربخشی در فعالیت‌های روابط عمومی را خود باوری عنوان کرد و گفت: از شروع به کار دولت سیزدهم و با راه اندازی شورای هماهنگی روابط عمومی ها شاهد پویایی و تقویت این حوزه در استان بوشهر هستیم.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، عباس مطاف در گفتگویی ویژه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی یک‌روش ارتباط‌گیری بین سازمان متبوع و مردم و رسانه‌ها است به گونه‌ای که منجر به ایجاد اعتماد میان دو طرف شود.
وی مهمترین ویژگی های روابط عمومی موفق را برشمرد و عنوان کرد: به هر میزان در ایجاد اعتماد بین سازمان متبوع و مردم، توفیق بیشتری داشته باشیم در واقع روابط عمومی قوی تری داشته ایم.
مطاف در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص ویژگی‌های مدیر روابط‌عمومی دستگاه اجرایی بیان کرد: مدیر روابط عمومی دستگاه های اجرایی، علاوه بر سواد تخصصی و مهارت در انواع خبر و گزارش و ....، باید در ایجاد ارتباط و تعامل با سایر دستگاه ها و بویژه تعامل نزدیک با رسانه ها مهارت داشته باشد.

photo ostandari
وی درخصوص ارزیابی جایگاه روابط عمومی در دستگاه های دولتی استان اظهار کرد: در چند دهه اخیر، روابط عمومی ها، عملا به اداره ای برای نصب پرچم در مراسمات ملی و مذهبی و مناسبتی تبدیل شده بودند و البته در چند سال اخیر و بویژه از شروع به کار دولت سیزدهم در استان، روابط عمومی ها تقویت شده و با راه اندازی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان بوشهر و برپایی اردوها و تورهای مختلف روابط عمومی و تورهای رسانه ای، شاهد پویایی روابط عمومی ها هستیم و البته باید برای بهتر شدن و قوی تر شدن روابط عمومی ها، تلاش شبانه روزی کنیم.
مطاف در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص ضعف برخی روابط عمومی دستگاه ها و نقش مدیرکل روابط عمومی استانداری در عزل و نصب آنها، گفت: مدیر کل روابط عمومی استانداری، اگر ضعفی مشاهده کند در مرحله اول و دوم به مدیر روابط عمومی دستگاه ذیربط تذکر داده و راهنمایی می کند و در صورت تداوم ضعف و رکود، پیشنهاد تغییر مدیر داده می شود که البته نهایتا تصمیم با مدیر کل دستگاه ذیربط است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر با اشاره به اهمیتِ جایگاه ارتباطات در جامعه امروزی تصریح کرد: ارتباطات در جامعه امروز، حرف اول را می زند و اگر در ارتباطات ضعیف باشیم، پیشرفتی حاصل نمی شود.
وی برخی از مشکلات و دغدغه های روابط عمومی ها را برشمرد و عنوان کرد: کمبود تجهیزات و امکانات، کمبود منابع مالی، نداشتن نیروهای متخصص و کاربلد و ...از مشکلات فعلی روابط عمومی ها است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص انتظارات روابط عمومی ها از مسئولین گفت: اگر مسئولان خواستار عملکرد مطلوب روابط عمومی ها هستند، باید ابزار و امکانات لازم برای موفقیت آنها را فراهم کرده و به روابط عمومی ها نگاه ویژه ای داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر مهمترین عامل موثر در ارتقاء روابط عمومی ها را خود باوری عنوان کرد و گفت: روابط عمومی موفق در مرتبه اول باید خود باور داشته و با عملکرد مثبت نگاه مدیر ارشد سازمان را تغییر دهد و در غیر این‌صورت با فراهم شدن هر گونه امکانات نیز امکان موفقیت وجود نخواهد داشت.
گفتنی است؛ عباس مطاف تحصیلات خود را در مقطع کارشناس ارشد مدیریت به پایان رسانده و در حال حاظر مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر و مدرس دانشگاه است .
همچنین وی سابقه سالها فعالیت در صدا و سیمای مرکز بوشهر و فعالیت رسانه ای و خبری در مطبوعات استان را در کارنامه کاری خود دارد.

خبر مرتبط:

جایگاه فعلی روابط عمومی در کشور رضایت بخش نیست/ بخش اعظم انرژی روابط عمومی ها در ادارات صرف امورات دیگر می‌شود+ فتوخبر

رمز موفقیت روابط عمومی سواد رسانه‌ای است/ ضرورت استفاده روابط عمومی‌ها از تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی+ فتوخبر

روابط عمومی هنر مردم داری است/ بالابردن سواد ارتباطی مهمترین انتظار روابط عمومی‌ها از مدیران+ فتوخبر

روابط عمومی نقش غیرقابل انکاری در موفقیت و برون داد تلاش‌های یک مجموعه دارد+ فتوخبر

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group