جمعه 27 مهر 1403 | Friday 18 October 2024

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رمز موفقیت روابط عمومی را داشتن سواد رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید برای انتقال اهداف سازمانی خود به مردم و همراهی جامعه با آنها از تکنولوژی روز، هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، سید مجید حسینی در گفتگویی ویژه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی نقش مؤثری در امیدآفرینی در جامعه دارد و با اطلاع‌رسانی به‌موقع جوانه‌های امید را در دل مردم می‌رویاند.
وی اضافه کرد: انعکاس دقیق و به‌موقع دستاوردهای دولت و سازمان، مردم را نسبت به وقایع مطلع و در جامعه امیدآفرینی ایجاد می‌کند و همچنین موجب پیشبرد بهتر اهداف سازمانی می‌شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: میزان تحقق مردم‌سالاری و دموکراسی در جوامع وابسته به میزان پاسخگویی، شفافیت و جهاد تبیین در حوزه اطلاع‌رسانی است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی میتواند رهرو تغییرات در سازمان باشد، افزود: روابط عمومی ها در هر سازمان یکی از اساسی‌ترین و مهمترین واحد به منظور اطلاع‌رسانی و پل ارتباطی قوی مابین کارکنان و محیط بیرونی هستند.

photo o pezeshki
حسینی افزود: روابط عمومی با ایفای کارکردهای خود و جهاد تبیین موجب جلب اعتماد و مشارکت مخاطبان به سازمان می‌شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص چالش‌های فراروی روابط عمومی‌های استان بیان کرد: نگاه مدیران و دستگاه‌ها نسبت به جایگاه روابط عمومی، همچنان نگاهی تشریفاتی و سنتی است و بودجه‌ های مصوب شده در طول سال برای انجام برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت این واحد در نظر گرفته نمی‌شود.
وی چالش های روابط عمومی ها را برشمرد و عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی متخصص، کارآمد و پرانگیزه، کمبود تجهیزات و ابزار مناسب و موردنیاز، کمبود دوره‌های آموزشی به روز و همچنین کمبود محیط و فضای کاری از جمله چالش‌های فراروی روابط عمومی‌های استان بوشهر است.
حسینی با بیان اینکه روابط عمومی و رسانه مکمل یکدیگر هستند، افزود: امروزه رسانه ها بال پرواز هر سازمان هستند و همراهی آنها با روابط عمومی میتواند موجب تحقق اهداف نهایی سازمان باشد.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید برای انتقال پیام سازمان به مردم با رسانه ها تعامل بسیار نزدیکی داشته باشند.
مدیر روابط عمومی علوم پزشکی بوشهر نقاط اشتراک رسانه و روابط عمومی ها را برشمرد و عنوان کرد: اقناع مردم، همراهی مردم، جلب رضایت مردم، بیان دغدغه‌ها و در نتیجه یافتن راه‌حلی برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم از جمله نقاط مشترک روابط عمومی و رسانه ها است.
وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی به‌عنوان دو عنصر مهم در نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی در افزایش آگاهی‌های عمومی جامعه و فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی نقش تعیین‌کننده‌ای بر عهده دارند.
حسینی به تشکیل کارگروه‌های مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در حوزه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: تشکیل این کارگروه میتواند این دو حوزه را در مسیر کارکرد حرفه‌ای‌ قرار دهد و همچنین با شرکت اعضا هیات رییسه شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی در شورای اطلاع رسانی نیز نقاط اشتراک آنها افزایش خواهد یافت.
وی درخصوص ضرورت استفاده روابط عمومی‌ها از تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی به خبرنگار دیارجنوب گفت: روابط عمومی‌ها در این عصر برای انتقال اهداف سازمانی خود به مردم و همراهی جامعه با آنها باید از تکنولوژی روز، هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.
حسینی مهم‌ترین رسالت روابط عمومی را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: ایجاد ارتباط مؤثر با کارکنان سازمان، مخاطبان و مردم از مهم‌ترین رسالت‌های روابط عمومی‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.
وی به رسالت دیگر روابط عمومی‌ها اشاره کرد و افزود: انتشار دستاوردهای سازمان‌ و دستگاه‌های اجرایی، اقناع مردم، اعتمادسازی و حل مشکلات مردم در عصر کنونی از رسالت های روابط عمومی است که به‌عنوان رمز موفقیت آنها نیز به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای در مدارهای مدیریتی بسیار مهم و تأثیرگذار است، افزود: متأسفانه برخی افراد و مدیران در جامعه فاقد نگاه و علم رسانه‌ای هستند چرا که به دلیل دوری از مطالعات لازم چه در حیطه مدیریتی و تخصص خویش و عدم اشراف به روان‌شناختی اجتماعی و نگاه جامعه‌شناسی و با روش‌هایی کاملاً سنتی و منسوخ در برابر تحلیل‌ها و نقدهای مطرح‌شده، سعی در دفاع دارند.
وی ادامه داد: مدیرانی که هنوز در مقابل کسب و یادگیری سواد رسانه‌ای مقاومت می‌کنند و خود را بی‌نیاز از این مهمترین عامل مدیریت می‌بینند بلاشک دچار چالش‌هایی بزرگ در ارتباطات اجتماعی و دست نیافتگی به اهداف سازمانی خواهند شد.
حسینی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای در عصر پرتلاطم اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: باسواد رسانه می‌توانیم در رابطه با پیام‌های رسانه‌ای گزینش‌های صحیح داشته باشیم و خود را در برابر پیام‌ها بیمه کنیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص تجربه‌های موفق خود در حوزه روابط عمومی به خبرنگار دیارجنوب گفت: شبکه‌سازی روابط عمومی در سطح معاونت‌های دانشگاه، شبکه‌های بهداشت درمان، بیمارستان‌ها در سراسر استان (به‌طوری‌که هم‌اکنون بیش از ۲۵ نفر مسئول روابط عمومی در شهرستان‌ها وجود دارند)، ایجاد کانال و گروه خبری ویژه اخبار حوزه سلامت در همه شهرستان‌های استان، تعامل بسیار خوب با خبرنگاران محترم ، اصحاب فرهیخته رسانه‌ شهرستان‌های استان و مرکز استان، عضویت مدیر روابط عمومی و مسئولان روابط عمومی شهرستان‌ها در گروه‌های خبری و مجازی پیام رسان در شهرهای استان و پاسخگویی به مسائل و مشکلات درون شهرستانی، تکریم و ارتباط صمیمانه و نزدیک با خبرنگاران محترم استان، پذیرفتن نواقص و مشکلات حوزه سلامت استان و هم‌نظر بودن با خبرنگاران جهت رفع مشکلات، ایجاد صفحه رسمی دانشگاه در اکثر پیام‌رسان‌های پرمخاطب، تولید محتواهای جدید، به روز و نوین در فضای مجازی و انتشار آن‌ها جهت ارتقا فرهنگ سلامت مردم، تعامل و همکاری نزدیک با دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای یکدیگر و استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و … بخشی از تجربه‌های موفق مدیریت روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

خبر مرتبط:

مهمترین عامل اثربخشی در فعالیت‌های روابط عمومی خود باوری است/ پویایی روابط عمومی های استان بوشهر در دولت سیزدهم+ فتوخبر

جایگاه فعلی روابط عمومی در کشور رضایت بخش نیست/ بخش اعظم انرژی روابط عمومی ها در ادارات صرف امورات دیگر می‌شود+ فتوخبر

روابط عمومی هنر مردم داری است/ بالابردن سواد ارتباطی مهمترین انتظار روابط عمومی‌ها از مدیران+ فتوخبر

روابط عمومی نقش غیرقابل انکاری در موفقیت و برون داد تلاش‌های یک مجموعه دارد+ فتوخبر
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group