جمعه 27 مهر 1403 | Friday 18 October 2024

کارشناس روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر مهمترین ویژگی و زیباترین تعریف روابط عمومی را هنر مردم داری عنوان کرد و گفت: مهمترین انتظار روابط عمومی‌ها از مدیران بالابردن سواد ارتباطی است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب،‌ “حسین فیروزه” در گفتگویی ویژه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی در بخش خصوصی و دولتی در ایران دو تعریف متفاوت از نظر راهبرد است که در بخش دولتی تنها در فاز اطلاع رسانی به رسمیت شناخته شده اما در بخش خصوصی، این حوزه یکی از استراتژیست‌ها و بازوهای اجرایی سازمان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه "روابط عمومی" آمیزه‌ای از چندین هنر و تخصص علمی است، افزود: روابط عمومی باید علاوه بر ایجاد تعادل میان منافع مخاطبان و ذینفعان، نقش پیش‌برندگی سازمان خود را نیز ایفا کند.
فیروزه، مهمترین ویژگی و زیبا ترین تعریف روابط عمومی را "هنر مردم داری" عنوان کرد و گفت: روابط عمومی میتواند موفق باشد که نقش سازمان خود را مردمی سازی کند.

ab mantaghe photo
وی افزود: این ارتباط باید دو سویه باشد و علاوه بر انتقال اطلاعات و مواضع سازمان به مردم، باید از نظر و مشارکت مردمی در هدایت سازمان نیز بهرمند شود.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر درخصوص اهمیتِ جایگاه ارتباطات در جامعه امروزی بیان داشت: حوزه ارتباطات تعریفی فراتر از روابط عمومی دارد و زمانی حائز اهمیت می‌شود که بتوانیم آن را به ابزاری کاربردی در عرصه روابط عمومی تبدیل کنیم.
وی عنوان کرد: دیالوگ‌ها، محتواهای شبکه‌های اجتماعی، کلیپ‌های وایرال، طرز تفکر و برونداد سلبرتی ها و ... همگی می‌توانند با هدایت صحیح و در نظر گرفتن منافع ملی و مردمی، به بخشی از جریان مفید روابط عمومی تبدیل شوند.
فیروزه در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص مشکلات و دغدغه های روابط عمومی ها گفت: نیاز اساسی روابط عمومی در ایران، تغییر طرز تفکر مدیران به این حوزه است که متاسفانه عدم آشنایی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به حوزه ارتباطات در دهه‌های گذشته باعث آن شده تا حجم عظیمی از نیروهای بی‌انگیزه و غیرتخصصی به عنوان مدیر یا کارشناس روابط عمومی منصوب و این ناکارآمدی در طول مدت زمان طولانی باعث تنزل جایگاه این حوزه شده است.
وی اضافه کرد: خروجی این سقوط، باعث بروز شکاف و بی‌اعتمادی میان دستگاه‌های اجرایی و مردم شده است و امروز همه متخصصان این حوزه علیرغم تلاش چند برابری، موفق به پر کردن این فاصله نشده‌اند.
فیروزه، مهمترین انتظارات روابط عمومی ها از مسئولین را بالا بردن سواد ارتباطاتی آنها عنوان کرد و گفت: مدیری که این دانش را داشته باشد، با اعتماد به حوزه روابط عمومی می‌تواند از ظرفیت مجموعه خود در مسیر پژوهش، تدوین استراتژی، اجرای صحیح وظایف سازمان و نظارت بر آن و در نهایت پایش عملکرد خود استفاده کند.
کارشناس روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: باید باور کنیم که داشتن سواد ارتباطی در این عصر از نان شب نیز واجب تر است!
وی با بیان اینکه گام برداشتن در مسیر علمی شدن فعالیت ها یکی از عوامل موثر در ارتقاء و پیشرفت روابط عمومی ها است، افزود: داشتن تجربه در حوزه روابط عمومی موضوعی لازم است، اما کافی نیست. دانش روابط عمومی امروز و در عصر تحولات بزرگ فناوری، به سرعت در حال دگرگون شدن است و فاصله داشتن از اصول علمی روابط عمومی موجب بی‌فایده بودن تمام فعالیت‌های ما خواهد شد.
کارشناس روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در پایان بیان کرد: امیدوارم با توسعه دانش ارتباطات در میان مردم و مسئولین، شکاف چرخه تبادل اطلاعات میان این دو گروه برداشته شود و ما کارشناسان روابط عمومی نیز با تلاش بیشتر موفق به تکمیل این چرخه شویم تا هم سخنگوی خوبی برای سازمان خود باشیم و هم دغدغه‌های مردم را نحو احسن به مدیران دستگاه خود منتقل کنیم.
گفتنی است؛ "حسین فیروزه" متولد بندر بوشهر در روزهای پایانی دهه شصت است که از سال ۱۳۸۵ قلم زدن در فضای رسانه را به عنوان مترجم و نویسنده آغاز کرد.
وی با توجه به جذابیت‌های حوزه رسانه و ارتباطات، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی روابط عمومی و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی به پایان رسانده و پس از اجرای چند پروژه به عنوان مشاور، از سال ۱۳۹۶ به طور رسمی به عنوان کارشناس روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر مشغول به کار شده است.

خبر مرتبط:

مهمترین عامل اثربخشی در فعالیت‌های روابط عمومی خود باوری است/ پویایی روابط عمومی های استان بوشهر در دولت سیزدهم+ فتوخبر

جایگاه فعلی روابط عمومی در کشور رضایت بخش نیست/ بخش اعظم انرژی روابط عمومی ها در ادارات صرف امورات دیگر می‌شود+ فتوخبر

رمز موفقیت روابط عمومی سواد رسانه‌ای است/ ضرورت استفاده روابط عمومی‌ها از تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی+ فتوخبر

روابط عمومی نقش غیرقابل انکاری در موفقیت و برون داد تلاش‌های یک مجموعه دارد+ فتوخبر

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group